четвъртък, 8 март 2007 г.

Слонът, моят приятел

Има някои неща, които, не че не мога да си купя сама, но ми се иска някой да ми подари. Просто защото най-хубавите неща се получават като подарък. Така беше с една зелена жаба, която седмици наред гледах на витрината на едно магазинче. Никой не ми я подари, сигурно защото никой не предполагаше че я искам. Тя си беше една съвсем обикновена жаба, в края на краищата. Купих си я сама. И сега си я обичам, но някак е различно.

Днес си купих поредното нещо, което ми се искаше някой да ми подари. Един стар индийски филм. От преди повече от месец знаех, че излиза на 7 март. Чаках го с нетърпение. Ще кажете, ами как да се сетят хората, бе мацко? Ясно че няма как. Затова, този път казах на някого за този мечтан подарък. Даже съвсем конкретно казах. Ей така, почти на майтап. Но...сбърках. Мисля, че само му досадих. И се почувствах унизена. Няма вече.

Вече ще си купувам сама подаръците. Нужни, ненужни, романтични, прагматични...Да очакваш да бъдеш обичан е глупост. Да обичаш сам себе си е изкуство. Както вика Наталия Симеонова "Обичайте се и вие!"

8 коментара:

Анонимен каза...

"Обичайте се и вие!" ... помежду си, както се обичат и нашите гости.
Нека не изкривяваме думите.

Анонимен каза...

Колко готино - тъкмо си мислиш, че романтичните хора ги е изял торбалан, и все се намира да се появи нещо подобно. Лъжеш се - има още толкова много хора, които усещат същите неща - soulmates (а за жабата съм убеден :P). А инак едно желание когато се изрече според мен си губи 80 процента от смисъла, може би затова "И се почувствах унизена. Няма вече." Бтв, може ли да я видя тая жаба? :)

Анонимен каза...

Ако ти кажа,че не си единствена едва ли ще те изненадам.Аз обичам да подарявам и винаги дълго избирам преди да купя подарък.Мисля си за човека,за когото е предназначен. Според мен, за да се избере подходящ (романтичен или прагматичен)подарък трябва да познаваш човека.А излиза,че мен не ме познават.Подаръците, които бих искала да получа,нито са скъпи, нито редки.Има ги на почти всеки ъгъл,но просто не ги получавам. Всъщност по принцип рядко получавам подаръци,може би на 3 г. веднъж. Дори от най-близкия човек, дори и когато намекна за желанието си.А е гадничко да кажеш:"купи ми това или това".Аз също мога да си го купя.

Unknown каза...

Според мен истината е някъде по средата... Какъвто и soulmate да си, няма как да се досетиш какво иска любимото ти същество (колкото и да ти е любимо)... Според мен трябва лееееекичко да подскажеш на хората около теб какво би искала да получиш... Примерно кажи, че много обичаш зелени жаби и индийски филми. Естествено, може нищо да не ти подарят; може пък да ти подарят друга жаба или друг филм; но може и да са ТОЧНО ТЕЗИ, кой знае :)

skoklyo каза...

Колко хубаво е все пак, че знаеш какво точно искаш :)
Може пък и да е характерна черта на всички жени.
Лично аз ще съм супер-доволен и от книжка, ама каквато и да е, все пак най-готиното при подаръците е оказаното внимание, нали.

Unknown каза...

Хех, скокльо, книжка:))

skoklyo каза...

Добре де, ето няколко други примера: конструктор лего с човечета, готин пепелник, гигантска чаша за мляко, комплект цветни моливи, буркан с шарени бонбони, двд с куп музика, интересни чорапи (46№), кино-плакат, ролка небесносиньо тиксо, екзотично растение в саксия, йо-йо (никога не съм имал), паничка за домашен любимец, стъклено украшение за елха, лъскав настройваем гаечен ключ, тениска, тривка за баня, мощен будилник, комикс, китайски речник (не е ли яко), миниатюрен магнитен шах, тежък ловджийски нож, стара джобна електронна игра (би-би-бип), гумен паяк, топка... :))))

Анонимен каза...

А жабата истинска ли е или някаква порцеланова?