четвъртък, 26 юни 2008 г.

Моят абсолютен свят

Прав е Пешо, че абсолютният свят е относителен:) Но закъде сме, ако нямаме няколко аксиоми*, за които да се държим здраво в нашето препускане през здрача...

Моята първа аксиома е, че любовта е по-важна от всичко. Че животът е бледа сянка, хвърлена от пламъка, който гори в сърцето ни. Всичко е подчинено на любовта. Глупавичка аксиома, ще кажете. Глупавичка е, да. Но - аксиома:)

Втората ми аксиома, че хората са равни. Раждат се равни и умират равни. Животът ги огъва, моделира, наранява, принизява, извисява, но дълбоко в себе си, всички са децата, които са се родили. Невинни и с широко отворени очи...

Третата ми аксиома...всичко трябва да е "честно". Опитай да дадеш, когато получаваш. Трябва да има равновесие.

Ето, това са моите аксиоми. Те съставят моя абсолютен свят. Случайно създаден, по силата на възпитанието и царящите някога ценности. Нито добър, нито лош. Но за мен препоръчителен:) Когато се опитвам да прескоча аксиомите си, да ги заобиколя, получавам само хаос. Понякога се опитвам да надникна отвъд тях, плахо и внимателно. Нещо като упражненията в час по математика, "Какво ще стане, ако 2+2=5". Но само за малко и само умозрително. Някой ден, може би, ще се науча да плувам в хаоса, може би ще освободя съзнанието си напълно и няма да имам нужда да се държа за нещо. Но едва ли.
Ницше бил казал:"Ако прекалено дълго гледаш в бездната, накрая бездната ще погледна в теб"

Затова - да е ясно : Любимият ми цвят е зелен, харесвам латино музика, обичам пица, защитавам животните, не харесвам немски коли, чета фантастика, влюбвам се дълбоко, не съдя хората, нося маратонки и винаги се опитвам да си плащам дълговете. Да, абсолютно!

*аксиома - в математиката, твърдение, което се приема за вярно без да се доказва. На основата на това твърдение се гради цялата по-нататъшна структура от разсъждения.

2 коментара:

Боян Пищиков - Архиватора каза...

слънчице

караш ме да се усмихвам

нали може да дойда на гости някой ден за пица?

пращам ти половината от моята усмивка, която ти предизвика

Анонимен каза...

Олееееееееее!! Все едно аз съм го писала!!! Наистина!!! Добре е, че има поне 1 човек още да мисли така!!! А и още има според мен де... :-) Благодаря ти за тази публикация!