сряда, 5 юли 2006 г.

Висоцки и облаци

Днес при мен дойде един бегъл познат, който ми донесе на малкия сладък USB stick нещо, за което мечтаех отдавна. Висоцки. Не знам дали хората от други поколения могат да разберат чувството, което този пич извиква в мен, докато слушам отчаяно-сериозните му или бурно-иронични песни. И дивата енергия, която блика от музиката му, и смехът през сълзи, и насмешката, тъгата, лудостта.
А докато аз се ровех в техниката, за да успея да пусна музиката, Славян, чакайки ме, започна да отваря някакви страници на клуба по парапланеризъм, с който ходи да лети. Аз небрежно метнах един поглед какво разглежда. И...погледът ми се върна...и остана. Сънувам че летя често. Като много хора. А да видиш сънищата си на снимки е поразяващо. Не че съм сънувала точно тези облаци, разбира се. Но съм сънувала чувството. И дъхът ми спря. Ето ги снимките. А ето и текстът на една от най-сладките песни на Висоцки. Винаги ме разсмива като я слушам.
УТРИННАЯ ГИМНАСТИКА

Изпълнител: Владимир Висоцки

[Am]Вдох глубокий. Руки шире. Не спешите, три-четыре.
[A]Бодрость духа, грация и [Dm]пластика.
Общеукрепляющая, [Am]утром отрезвляющая,
[E]если жив пока еще, гимнасти[Am]ка.

Если вы в своей квартире, лягте на пол, три-четыре
Выполняйте правильно движения. Прочь влияния извне.
Привыкайте к новизне. Вдох глубокий до изнеможения.

Очень вырос в целом мире гриппа вирус, три-четыре.
Ширятся, растут заболевания. Если хилый - сразу в гроб.
Сохранить здоровье чтоб, применяйте, люди, обтирания.

Разговаривать не надо. Приседайте до упада.
Да не будьте мрачными и хмурыми. Если вам совсем неймется,
Обтирайтась чем придется, водными займитесь процедурами.

Если вы уже устали, сели-встали, сели-встали.
Не страшны нам арктика с антарктикой. Главный академик иофф
Доказал: коньяк и кофе вам заменят спорт и профилактика.

Не страшны дурные вести - мы в ответ бежим на месте.
В выигрыше даже начинающий. Красота: среди бегущих
Первых нет и отстающих. Бег на месте общепримиряющий..


А тук има още текстове на негови песни и една статия, която ми беше много интересно да прочета.

6 коментара:

zbrox каза...

гимнастика е бодра песен, да :) и хората от другите поколения слушат висоцки. дори си имам колекция с негови песнички, като любимата ми е дорогая передача...ако така се пише, пропуск ми е все пак, че не съм учил руски :)

Unknown каза...

А като ен си учил, как разбираш какво се пее? Той си е малко непреводим Висоцки.

Анонимен каза...

От тази песнопойка текстът се губи - прочети текстовете на руски - непреводими са някои защато на руски има уникални думи, включително е жаргон, а за него има сайтове, ако не го знаеш - особено за така наречените блатние песни.

zbrox каза...

разбирах какво пее постепенно, благодарение на вуйчо ми, по-късно на интернет. честно казано първоначално без да съм разбирал нищо ме хвана страстта и жеста, с който изпълнява.

Анонимен каза...

Винаги когато разбера, че някой слуша Висоцки ми става някакси по-близък :) Откърмен съм с тази музика и имам всичко което може да се намери в интернет, както и плочи, касети , дискове ... Едни от най-запомнящите се събирания с приятелите ми са на 25 януари. Пием водка с кисели краставички и слушаме любимите си песни...

Анонимен каза...

1950 s mens bulova watches Kinetic mens watches | Swiss Chopard, Jacob co children watches