събота, 27 май 2006 г.

Ягодите-начин на употреба

Ягодите са едно от хубавите неща в живота.Чудесни и нетрайни. Но как се ядат ягоди?
Аз имам един голям проблем като за начало. Имам чувството, че като ги измия си губят вкуса и аромата. И винаги се колабея, дали да рискувам и да ги изям неизмити, или да прежаля малко удоволствие в интерес на хигиената. Днес специално, ги измих, понеже синът ми беше с мен, да не давам лош пример, ама тайничко си хапнах няколко от торбичката, неизмити:) Това май е тъпо:)
Някога ядях ягоди със захар, но сега ми се вижда детинско това. Или поне кощунствено. Дет се вика, язък за здравословния ефект от плода, ако го нагъваш със захар.
Ягоди със сметана също е класика, но това пък никога не съм го обичала. Уж трябва да е секси, ли какво. Да не говорим за разни филмчета, дето спекулират с темата и работата се обръща от ядене, на размазване тук и там на безцените плодове. Ебаси разхищението. Възмутена съм. На който му се яде, да яде, на който му се...там каквото...да... там каквото.
Ягоди с шампанско също е уж някаква класика, ама аз освен че не пия, го намирам за толкова префърцунено и клиширано, че по-скоро бих яла ягоди с бира(да пази господ, де).
А иначе.. най-добрият начин за ядене на ягоди е в къщи, в моето село. В градината пред къщата, разгръщат се нежно листата, намира се червеничкото съкровище, леко се почиства от прашинки, сяда се леко на горещата пръст и се оставя да се разтопи в устата. Бавничко.

2 коментара:

skoklyo каза...

не-не-не, най-добрият начин за ядене на ягоди е в гората, боровата, когато коленичиш на килима от иглички в хладната сянка и разгърнеш мъничките листенца, воден от аромата, устните копнеят за влага и се радваш като дете на малката червена точица, а там има още една и още една и още ... :)
нещо приключенско има в това, може би останало от милионите изминали години, през които така сме хапвали ягоди, в градината също можеш да го усетиш, но само при първите за сезона, пък и липсва очарованието на това да ги откриеш :)
а и честно да си кажем, разкопаната пръст, миризмата на свине откъм съседите, ръмженето на автомобили в далечината, прахът във въздуха - всичко това осквернява усещането.

Анонимен каза...

И аз предпочитам гореописания от Skoklyo начин :). Но само като става дума за психотропни гъби хехехехе ;).